Genåbningssalg få 20 % rabat med koden "HURRA20" i WEBSHOPPEN =>

MERE OG BEDRE SØVN TIL ALLE I FAMILIEN

Alle børn kan lære sund søvn og gode sovevaner med Søvn i Babysteps, uanset hvordan det lige nu står til med søvnen hjemme hos jer

Mad, søvn og kærlighed, det skal alle babyer have – i massevis. Men hvad så når ens barn ikke vil eller kan sove? Nogle gange kan det godt føles som en umulighed at få ens barn til at falde i søvn uden hysteri og uholdbare kneb, uden at søvnen bliver afbrudt eller sove uden at barnet mere eller mindre ligger på en eller forblive sovende til barnet er frisk. Hvor fortvivlende, anstrengende og frustrerende! 

Hvad gør man så? Søvn i Babysteps er svaret på netop dét og vi vil derfor gerne byde dig velkommen hos os. Det hele foregår ONLINE, så alle kan være med og du behøver ikke at fragte dig selv eller finde pasning. Vi kender ALT til de soveudfordringer (store som små) som du står i med dit barn, og vi ved hvordan vi skal hjælpe dig, så I skridt for skridt også kommer godt i mål med søvnen hjemme hos jer!

Vi er klar til at hjælpe dig – og din baby!

DU BEHØVER IKKE AT FINDE LØSNINGEN SELV

Det er tid til at du får hjælp og kommer i mål med mere eller bedre søvn til din baby - og dig

Søvn kan være noget af en ørkenvandring, især hvis  søvn-udfordringerne fortsætter og fortsætter, og sove-situationen måske tilmed synes at blive en lille smule (eller meget) værre for hvert udviklingsspring, tand, sygdom m.m. Mange tænker at alt det basale som at sove, amme, spise, komme af med bøvser og afføring, er noget der kommer af sig selv, at det er noget babyer bare kan eller gør. Men det er langt fra  sandheden. Børn skal have hjælp – også for at kunne lære god søvn og gode sovevaner – og mange børn har faktisk brug for meget hjælp. Men søvn er kompleks og kan være svær at regne søvnen ud eller vide hvorfor ens barn ikke bare sover. Derfor udviklede vi Søvn i Babysteps – der både forklare hvorfor børn sover SÅ dårlig og giver redskaberne til hvordan du hjælper dit barn til mere og/eller bedre søvn. 

Klar til mere Sovn?

Om 5 uger fra nu, kan du vinke farvel til dine rander under øjnene

OG NYDE DIN BABY OG BARSEL IGEN

HER ER HVAD DU FÅR

Måske din baby ikke kan eller ikke vil sove og striller imod søvnen eller kæmper mod den? Med forløbet får du redskaber til at hjælpe din baby med netop det. 

Har din baby det med at poppe ud af søvnen – før han eller hun er udhvilet og er pyldret i sin vågne tid eller  bliver det hurtigt igen efter at vær vågnet for tidligt op.

Er det hårdt at være i eller ikke at kunne hjælpe din baby i den situation i står i nu, så frigiver det kræfter at være på vej – i den rigtige retning. 

- NATASJA, MOR TIL ELLEN

Ellen sover nu næsten helt selv på den første lur (også uden at vi er der). Og i nat har været den bedste længe. 19.30-06 med to opvågninger (to?!) og de var kun til mad. Hold nu op en forskel fra det døgnskema vi sendte.

Baby Instituttet har eksisteret i mere end 10 år og vi  har gennem årene haft tusindevis af babyer og nye familier i hænderne. Vi har udviklet metoder, skrevet bøger og været med til at sætte fokus på amning, på starten af livet og på søvn. Især vores vidensunivers, der rummer viden fra at ønske barn til barnet er godt på vej, er utroligt besøgt. Det gør os glade og stolte helt ind i hjertet. Vi er nemlig fuldstændig sikre på at vi  kan forandre verden ved at gøre starten bedre.

Vi introducerer

SØVN
I BABYSTEPS

Det eneste skridt for skridt forløb, der lærer dig at forstå din baby’s søvn, hvad årsagen til søvnproblemerne er, og hvordan du, igennem 5 TRIN kan gå fra at have en baby der bøvler med søvnen, til mere og bedre søvn.

HER ER HVAD FORLØBET BESTÅR AF

INTRO: Kærlig og effektiv vej til søvn for børn der powernapper, har opvågninger i søvnen, vågner tidligt, er svære at putte eller har soveskræk.

INTROEN frigives sammen med TRIN 1, når du køber kurset, så du allerede i dag er på vej mod bedre søvn. Første skidt er at komme i gang og TRIN 1 at se på den krop din baby skal sove i. 

I introen kommer vi blandt andet omkring; 

TRIN 1: 360 grader rundt om den krop dit barn skal sove i, så det bliver nemmere at sove.

Jo mere det larmer og støjer fra kroppen, jo svære er det at sove. I TRIN 1 kommer vi 360 grader omkring den krop dit barn “skal sove i”.  Hvad kan genere, når man skal sove, og hvad kan du, som forælder gøre for at skabe bedre betingelser for søvnen  

Frigives  når du køber kurset, så du er i gang med det samme.

TRIN 2: Sådan skabes den hjernebalance, der gør det nemmere at falde i søvn og at fastholde søvnen.

Man skal have sit barn til at sove, og det er også rigtigt for søvn er sundt for, ja alle vigtige processer i kroppen, men faktisk er det dit barns hjerne du skal “lukke ned” for at dit barn sover. I TRIN 2 lærer du om hjerneblance og hvordan du skaber den, så det bliver nemmere at putte dit barn og for dit barn at falde i søvn og fastholde søvnen. 

TRIN 2 frigives for hold den 1 torsdag i måneden. Der er STEPTALK med holdet ugen efter. Ved individuelt forløb får du alle TRIN med det samme. 

TRIN 3: Sådan kommer I i gang med at ændre på det i gør (der ikke virker) & i mål med lurene om dagen.

Det findes ikke “perfekt” søvn eller nogen “rigtig” måde at putte sit barn på eller måde at “gøre det på”, men der findes børn der “ikke kan sove” eller der måske sover, men det kræver så meget af forældrene at de faktisk ikke kan hænge sammen. Det dur ikke, i TRIN 3 går vi i gang med at komme fra hvor i er nu til hvor i gerne vil hen. Trinnet består af en helt værktøjskasse fra hvordan du kommer fra A til B i Babysteps. 

TRIN 3 frigives ugen efter og vi mødes efterfølgende til STEPTALK. 

TRIN 4: Sådan kommer I i mål aftenputningen & kommer godt fra start med natten.

Aftenputningen kalder vi også “nattens Take off”. Mange børn og deres forældre oplever at aftenputningen er svær og barnet har svært ved at kommer fra dag til nat; måske det er svært at give slip på dagen, at hjernen er overloadet m.m. Vi bruger noget af det barnet har lært om dagen til at ændre på aftenputningen (hvis vi kan) og alternativet noget helt andet fra “værkstøjskassen” for at begynde at ændre på aftensputningen fra hvor i er nu til hvor i gerne vil hen. 

TRIN 4 frigives ugen efter og vi mødes efterfølgende til STEPTALK. 

TRIN 5: Sådan kommer I i mål med natten & med at sove frem til at det er tid til at stå op.

Med alt det dit barn nu kan med søvnen i en bevægelse frem mod hvad i ønsker for søvnen hjemme hos jer, kommer vi til natten. Fokus for den er for de fleste færre måltider (så få som muligt i forhold til barnets alder), begrænset antal opvågninger (afbrudt søvn) og at stå op tidspunktet rykkes frem til noget man kan kalde morgen. 

TRIN 5 frigives ugen efter og vi mødes efterfølgende til STEPTALK. 

FREMOVER: Hvad du kan forvente fremover i forhold til dit barns søvn.

Søvn er desværre ikke nogen stabil størrelse og derfor vil søvnen igen kunne blive presset ved sygdom, udviklingsspring, institutionsstart m. m. Heldigvis er I med Søvn i Babysteps forløbet klædt på til det hele, uanset hvad som venter. Vi kommer her omkring, når dit barn går fra 3 til 2 lure om dagen eller fra 2 til en lur eller fra en lur til ingen og hvad ved udviklingsspring. 

FREMOVER frigives. På holdet er der INGEN steptalk efter FREMOVER. På individuelt forløb med sparring planlægger du selv dine steptalks. 

Hvordan lyder dette?

EFTER 5 UGER KAN DU
FORVENTE DISSE RESULTATER

01

EN FORSTÅELSE AF, HVORDAN DU GØR MED DIN BABYS SØVN OG FÅR SØVNENS MATEMATIK TIL AT GÅ OP FOR DIT BARN – NU OG SOM DIT BARN BLIVER ÆLDRE

02

DU VIL VIDE HVORDAN DU BEDST PUTTER TIL BARN TIL LURE OG TIL NATTEN, UDEN AT BØVLE MED DET, ELLER STÅ I EN AKAVET POSITION ELLER SVÆR SITUATION I HVAD DER FØLES SOM 100 ÅR

03

EN VIDEN OM HVAD DU GØR SÅDAN HELT LAVPRAKTISK NED I DETELJEN FOR AT HJÆLPE DIT BARN TIL SUND SØVN OG EN FORSTÅELSE AF HVORDAN DET VIRKER OG HVORFOR

04

HVILKE TEGN DU SKAL SE EFTER, HVAD DU SKAL GØRE, HVILKE UDFORDRINGE OG LØSNINGER MED VIDEN OG EN FYLDT VÆRKTØJKASSE MED SUPER LAVPRAKTISKE “SÅDAN GØR DU VEJLEDNINGER”

05

EN GOD FØLELSE AF AT VÆRE PÅ VEJ MED SØVNEN, VIDE HVAD DU LAVER OG HVORFOR – OG IKKE MINDST GLÆDEN VED AT SE DIT BARN SOVE MERE ELLER BEDRE – OG SELV GØRE DET

SÅDAN FUNGERER DET

FØRST DETTE

Du køber kurset og er allerede i gang med TRIN 1 og TRIN 2, nemlig med at skabe bedre betingelser for dit barns søvn. Du ser de første TRIN og begynder at arbejde med det i lærer der. 

SÅ DETTE

Du mødes med sovevejlederen enten på holde eller på individuelt forløb. På hold mødes i en gang om ugen på små hold og ved individuel forløb planlægger i med sovevejlederen hvornår det giver mening at mødes. 

DEREFTER DETTE

Du har gennemført kurset og i er allerede godt på vej med søvnen. Nogle vil være i mål og andre har stadig vej at gå. Ved udfordringer som ved tænder, fysiske tilstande og udviklingsspring genoptager I det i har lært på kurset. 

DITTE BACH ER UDDANNET JORDEMODER

Jeg hedder Ditte og jeg er din søvnvejleder på dit forløb

Jeg hedder Ditte Bach og det er mig der har skabt Søvn i Babysteps, hvilket jeg er meget stolt af. Søvn i Babysteps har gennem årene hjulpet over 1000 børn – og deres familie til mere søvn. Søvn og søvnudfordringer er nemlig noget rigtig mange familier står med, og selvom det kan synes helt håbløst i siuationen, så er det min erfaring at der altid er masser at gøre – og at ALLE babyer kan lære “det der med søvnen”. Ligesom jeg gerne vil hjælpe dig og dit barn, hvis i står i den situation. 

Måske din babys krop udfordrer søvnen?

Desværre er det sådan, at mange babyer ikke har det så godt og dejligt i deres krop som man kunne ønske. Ubehag og smerte i kroppen vil udfordre søvnen, og du vil sikkert opleve at skulle gøre en helt masse for at din baby kan falde i søvn – og måske også for at din baby kan sove. Hvis din baby har ondt eller ubehag, vil det være sværere både at sove og at få sit barn til at sove og som forældre at skabe gode sovevaner. Det kan være mange forskellige ting der kan give ubehag i kroppen på en baby.

Det er dog vores helt klare opfattelse at du, selvom dit barn er fysisk udfordret, stadig skal “arbejde med søvnen”. Dit barn skal jo stadig sove og faktisk vil netop dit barn have endnu mere glæde af søvnen. 

Ja, faktisk genopbygger søvn kroppen og gør os mere tolerante overfor ubehag og smerte. I en fysisk presset krop vil det sympatiske nervesystem aktiveres i en “kamp og flugt” tilstand. Mere og bedre søvn vil kunne bringe dit barn tilbage i det parasympatiske nervesystem, det vil sige, i “ro og fordøjelse”, der er kroppens egentlige normaltilstand. 

Kan man virkelig det? Ja, det gør vi på vores Søvn i Babysteps forløb, der er tilpasset babyer, der er kropsligt udfordret.

Måske din baby er kvik, og ikke vil eller synes at have tid til at sove?

Det er vores erfaring, at nogle babyer er mere “på” end andre. De er ofte meget kvikke og lærer nemt en masse, MEN én ting de ikke er gode til, er søvn; til at lukke deres øjne. Og mange af dem er heller ikke gode til at blive i søvnen længe nok til at være (ægte) udhvilede. De powernapper ofte og står måske også meget tidligt op.
Er din baby sådan, vil det kræve mere end normalt af dig at lære din baby at sove og blive nogenlunde glad for det. Problemet er at det ikke er sundt at være på, på, på. Det er vigtigt (også) at kunne (at lære) at koble fra og stemple ud. Faktisk er det livsnødvendigt, både på den korte, men især på den lange bane. Man bliver nemlig klogere af at sove – også selvom det lige nu måske føles for dit barn, som om han eller hun går glip af en masse under søvnen. Det er den investering du vil gøre med Søvn i Babysteps – hvilken glæde for jer begge! Tænk hvad din skønne, kvikke baby ikke vil kunne drive det til med søvn.

Måske din baby er bange for at sove - har soveskræk?

Nogle babyer har det, vi kalder soveskræk. De har en hunde-angst tænder-bidende skræk for at gå ind i søvnen (ind i den dybe søvn, hvor hjernen kobler fra). Søvnskræk kan være udløst af forskellige ting, men er ofte alene en aktivering af ur-instinkter svarende til højdeskræk og skræk for edderkopper.

En måned fra nu, vil du ønske du havde startet i dag

Så lad os bare komme i gang

VÆLG DEN PLAN DER FUNGERER BEDST FOR DIG

Par-forløb

Gruppe forløb

Solo forløb

HØR HVAD ANDRE SIGER

Tilføj din overskrift her

Tilføj din overskrift her

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Tilføj din overskrift her

Tilføj din overskrift her

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Tilføj din overskrift her

Tilføj din overskrift her

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Dette forløb er unikt, fordi vi har udviklet en effektiv (og kærlig) metode, der kan hjælpe alle børn til mere eller bedre søvn.

Det er dig, der i små overkommelige mundfulde (i babysteps) trin for trin lærer dit barn hvordan. Dit barn skal lære noget nyt om søvn, men på en måde hvor dit barn i overkommelige steps trygt og sikkert lærer at kunne mere og mere selv – og den succes det giver jer! Det er vigtigt for processen at din baby ikke føler sig alene eller oplever at det er “for svært” eller “helt står af projektet”. Det gør nemlig ikke godt for noget, det er uforeneligt med positiv indlæring og med at komme i mål med søvnen. Det er helt okay, at du har prøvet alverdens forskellige sove-ting og tiltag, inden du går i gang med Søvn i Babysteps. Det er du hverken den første eller eneste der har, da man som forældre selvfølgelig vil gøre alt hvad der står i ens magt for at få noget søvn i ens baby og at få det med søvnen til at fungere. Søvn i Babysteps virker alligevel. Har du ikke prøvet en masse andet, så virker Søvn i Babysteps selvfølgelig også. Ligesom Søvn i Babysteps allerede har hjulpet en masse babyer før din baby og du.

Hvad kræver det af dig?

På Søvn i Babysteps vil dit barns søvn stadig tage en stor del af din tid, men ikke mere end den allerede gør. Omvendt så vil du være på vej med bedre søvn. Og vi har værktøjskassen FULD af løsninger, som vi glæder os til at sætte i spil. Du vil selvfølgelig stadig skulle give dit barn al den omsorg og kærlighed sådan en lille størrelse har brug for. Søvn og kærlighed (hos os) udelukker ikke hinanden.

Der er ikke noget der vil glæde os mere end at hjælpe dit barn – og dig til mere søvn. Vi vil undervise dig i HVORDAN du, trin for trin, når i mål med at hjælpe dit barn med søvnen. Undervisningen foregår på video. På den måde kan du se videoerne (der er  

delt op i mindre bidder), lige når du har tid og hoppe til og fra som det passer. 4 gange i løbet af kurset holder vi “STEPTALK” Her sidder en søvnvejleder klar til at svare på de spørgsmål du kan have til trinnet du allerede er i gang med (sammen med din baby). Så I ikke bare er i gang, men så du er sikker på at I er godt i gang. Kurset er altså en vekslen mellem Trin og undervisningsmoduler med efterfølgende Steptalk. Søvn i babysteps forløbet består af 5 Trin med undervisningsvideoer og 4 Steptalks, der trin for trin rykker din baby (og du) mod mere og bedre søvn.
Og ja, DU kan lære din baby god søvn (og nok af den) – med de rette redskaber (og dem får du på kurset) og med en søvnvejleder ved hånden, der kan gå vejen med dig (og din baby) og guide dig.

Og det giver rigtig god mening at tage “søvnen ved hornene” og gøre en aktiv indsats for bedre søvn. Det giver nemlig trivsel og vi skal alle sammen sove resten af vores liv. Så det er værd at investere i god søvn.

LAD OS KOMME I GANG

ER DU KLAR TIL AT TAGE KONTROL OVER SØVNEN?

Har du nogen sporgsmål?

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hvor lang tid tager det før søvnen bliver bedre – og hvad kræver det af mig?

Søvn i Babysteps er IKKE et “quick-fix”, (selvom nogle baby ret hurtigt bliver rigtig gode). Og vi ville lyve, hvis vi sagde, at det ikke krævede arbejde af dig – og din baby. Det gør det selvfølgelig, når et lille menneske, skal lære noget nyt (og noget der ikke er særligt let for lige netop dit barn). Du skal gøre noget gradvist på en anderledes måde og det skal din baby også, for at ændre på der hvor I er nu, på de sovevaner, du og din baby i din babys korte liv allerede har fået etableret. Det er muligt, men det er ikke “bare lige”. Det vil være forskelligt hvor lang tid det tager at begynde at se fremskridt, men hos de fleste kommer der allerede fremskridt i søvnen i løbet af de første 2 uger. Det er ikke alle der efter de fem uger er helt i mål med både dagsluren, aftenputningen, natten og med ikke at stå op før en vis herre får sko på, især jo fordi natten er den, vi arbejder med til sidst (det gør vi fordi den er sværest). Er din baby en at dem, der har det svært med søvnen på grund af fysiske udfordringer, det kan være ondt i ørene, refluks, ondt i maven, spændinger i kroppen, overfølsomheder – eller simpelthen en svær start på livet, så vil dét du og din baby skal være sværere, da der i det tilfælde mange gange skal mere til for at barnet kommer helt i balance igen – og fremskridtene bliver måske derfor mindre eller kommer over længere tid end hos børn uden fysiske udfordringer. Men vi har god erfaring med også at hjælpe børn der er fysisk udfordret med søvnen, og eftersom de har endnu mere brug for søvnen – for at få en pause, restituere og regulere nervesystemet, så synes vi det er forkert at “opgive” de børn. Søvn i Babysteps vil kræve noget arbejde af dig, MEN næppe kræve mere af dig, end du allerede nu bruger på din babys søvn. Og vores erfaring er, at det gør en verden til forskel om man er på ørkenvandring eller på vej imod et klart mål med et godt kort i hånden.<

Hvor lang tid tager det før søvnen bliver bedre – og hvad kræver det af mig?

Søvn I Babysteps er for babyer fra fødslen og under 12-15 måneder. Din baby kan sagtens komme med på holdet selvom han eller hun er over 1 år, men efter 15 måneder plejer vi at anbefale at du booker en individuel online samtale med en af vores sovevejledere á 75 min varighed. Det kan handle om middagsluren, aftenputningen eller opvågninger om natten. Måske du kan nå i mål med en enkelt samtale, men måske der skal flere til. Har du et barn under 15 måneder, så er “Søvn i babysteps” for din baby – og dig.