Jeg elsker at træne. Det kommer ikke bagpå jer der kender mig. Før trænede, jeg for at se ud på en specifik måde. Det har jeg droppet for længe siden. Nu træner jeg udelukkende fordi, jeg nyder at mærke mælkesyren i kroppen, at blive presset til jeg kender blodsmagen i munden, og at koble helt af og fornye min energi. Og energi har man virkelig brug for med 3 små børn og en virksomhed, der skal passes.

Alligevel har jeg mødt en del udfordringer, når det kommer til at finde tid til at træne efter jeg blev mor.

Jeg har altid fået mest ud af træningen, når jeg er alene…

Det med at skulle holde øje med 3 børn samtidig med at jeg skulle træne, har ofte endt ud i leg og alt for mange pauser. Derfor har vi prioriteret at kunne træne 1 gang om dagen, alene i løbet af dagen. Den træning ligger fra kl 5.15 – 6.15. ja, det er hvad jeg kalder morgentræning.

Jeg cykler derefter hjem og henter børnene, som min dejlige mand har gjort klar til at blive afleveret. Så cykler jeg 10 km for at aflevere dem og møde på arbejde.

Nogle dage når jeg at lægge et træningspas ind inden, jeg skal på jernhesten for at hente ungerne igen. Andre dage gør jeg ikke.

Vi vil gerne være aktive sammen

Under min barsel med Matheo gik jeg til fit moms bootcamp (efterfødsels træning) 2 dage i ugen. Det var en fed måde at være sammen på, samtidig med at vi begge udviklede os og blev bedre motorisk.

Det er sværere at få træningen klaret i dagtimerne, hvis man ikke er så heldig at have et job som mit,. Derfor kommer jeg med de bedste råd til dig, der ønsker at træne for at blive stærkere og gladere, og som ikke ønsker at lægge dit træningspas midt i familiehyggen, aftensmaden eller i putningen;

  1. Træn om morgenen inden du skal møde. Enten kan du stå op inden solen gør, og træne for dig selv med et program. Eller du kan organisere det sådan at din bedre halvdel afleverer børnene de 2-3 gange i ugen du ønsker at træne.
  2. Træn om aftenen efter puttetid. Dette er populært koncept hos vores bootcampere. Ved at lægge træningen efter puttetid (læs: kl 20.00) går du ikke glip af de få, dyrebare timer med dit barn efter institutionstid.
  3. Træn sammen som familie, lige inden aftensmad. Det er kvalitetstid på højt niveu. Det er simpelthen en fremragende måde at tilbringe tid på som familie, og være sundere sammen.
  4. Træn derhjemme og inkluder børnene. Jeg kender ikke én mor, der aldrig har lidt dårlig samvittighed, over alt den tid børnene bruger på ipadden eller foran fjernsynet, mens maden skal laves og ærinder klares. Tiden vi har med vores børn er dyrebar, og derfor er jeg tosset med ideen om at træne sammen med dem.