Handelsbetingelser

Her kan du læse alt, hvad du har brug for at vide – det med småt – når du handler på Baby Instituttet.

Personlige oplysninger

Dine personlige oplysninger, navn, adresse, telefonnummer og e-mail, der registreres ved ordreafgivelse, vil blive behandlet fortroligt og udelukkende blive brugt af Baby Instituttets personale til at behandle din ordre.

Dine personlige oplysninger vil altså på ingen måde blive videregivet eller blive gjort offentlig tilgængelige.

Priser

Alle priser i Baby Instituttets shop er gældende udsalgspriser inkl. 25% dansk moms. Prisen er angivet i danske kroner (DKK).

Vi tager forbehold for udsolgte varer, prisændringer, tastefejl og eventuelle fejl på hjemmesiden.

Betaling

Vi accepterer betaling med Dankort, VisaDankort, Visa, Mastercard og Mobile Pay.
Alle kortbetalinger foregår gennem ePay’s krypterede SSL betalingssystem, for sikker og fortrolig betaling.

Bekræftelse

Efter afgivet ordre vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail.

Forsendelse og levering i Danmark

Vi ekspederer ordrer så hurtigt, som vi kan, i den rækkefølge, de kommer ind. Vi pakker og sender ordrer hver tirsdag og torsdag, så du kan forvente at modtage dine varer omtrent en uge efter bestilling – naturligvis med det forbehold, at vi ikke kan garantere, at der ikke forekommer forsinkelser hos GLS.

Ved sygdom, ferie eller helligdage, eller hvis GLS er forsinkede, kan der forekomme længere leveringstid.

Leveringen foretages med GLS Danmark til levering i pakkeshop. Vi sender ikke direkte hjem til privatadresser.

Hvis du ønsker din pakke sendt til en erhvervsadresse, vælger du blot forsendelsen som erhverv.

Den gratis fragt over 499 kroner er gældende for GLS pakkeshop og GLS erhverv.

Når din pakke ankommer til din pakkeshop med GLS, får du enten en SMS eller E-mail om (alt efter hvad du selv har valgt), at din pakke er klar til afhentning i den valgte pakkeshop. Du vælger selv, hvilken pakkeshop du vil hente pakken i, inden du gennemfører købet.

Det er dit ansvar som kunde at oplyse korrekte og tydeligt navn og adresse. Hvis pakken returneres tilbage til Baby Instituttet på grund af manglende oplysninger af navn og adresse – enten ved bestilling eller levering – er det dit ansvar som kunde selv at betale fragt og ekspeditionsgebyr, så pakken kan gensendes.

Har du ikke modtaget din pakke efter en uges tid, forventer vi at høre fra dig med det samme, så vi sammen kan få fundet pakken.

Bytte- og fortrydelsesret

Vi tilbyder 14 dages fuld returret af varer fra den dag, du modtager varen.

Ønsker du at levere en vare tilbage, skal du sende den til os senest 14 dage efter leveringsdatoen. I så fald bedes du også sende os en mail på shop@babyinstituttet.dk med information om tilbagesendelsen, så vi kan holde øje med pakken. Ved returnering skal du selv betale returfragten.

Pengene vil blive tilbageført indenfor 7 dage efter, vi har modtaget den returnerede vare. Du bedes vedlægge information om dit navn, fakturanummer, og at du ønsker pengene tilbage, gerne skrevet på en kopi af din faktura.

Ønskes varen byttet til en anden (evt farver eller art) bedes dette anført, så sender vi den ønskede vare til dig, hvis vi har den på lager.

Vi anbefaler, at du sender dine returvarer som pakkepost, så du får en kvittering for, at de er afsendt. Bemærk vi ikke modtager varer pr. efterkrav.

Returvarer skal sendes til:

Baby Instituttets shop.

Kirkevej 37
8370 Hadsten

Returvare skal være i samme stand, som da du modtog dem, dvs. ubrugte. Vi modtager ikke varer, der lugter af røg, lugter grimt, har hundehår på sig eller andre brugsspor.

Reklamation

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Det er en forudsætning, at problemet eller manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter manglen er opdaget, anses reklamationen for værende rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du må have i forbindelse med returnering af varen, såfremt reklamationen er berettiget.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til os på mailen shop@babyinstituttet.dk
Afvent altid vores tilbagemelding, inden varen sendes retur.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan også klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.

Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: shop@babyinstituttet.dk

Virksomhedsoplysninger:

Baby Instituttet – Det Private Barselshotel ApS

CVR: 33640536

Telefonnummer: 2277 0206 / Telefontid mandag, onsdag og fredag, kl. 10 – 12

Kontooplysninger: Danske Bank, Reg.nr 3409 Konto 12230435 (alt køb online)

E-mail: shop@babyinstituttet.dk

Copyright – Alt indhold på Baby Instituttet, det vil sige tekst, billeder, ikoner og anden grafik er forbeholdt Baby Instituttet og vores leverandørere. Det er på ingen måde tilladt at kopiere noget fra sitet, uden at have tilladelse.